תוכנית עסקית לגיוס אשראי

כמעט כל עסק קיים נדרש לעיתים מסוימות לגיוס אשראי חיצוני. בין אם זה לצורך פיתוח העסק והתרחבות לשווקים או מוצרים חדשים, מימון פעילות שוטפת, תשלום משכורות, יצור או רכישת מכונות, אין כיום חברה שממומנת אך ורק על ידי ההון העצמי של הבעלים.

אנשי עסקים כותבים תכנית עסקית לגיוס אשראי

גיוס האשראי יכול להתבצע דרך הבנקים, גופים חוץ בנקאיים, משקיעים פרטיים ועסקיים וגם דרך הציבור (בצורה של אגרות חוב או מניות) – כל זאת בהתאם לגודל החברה. הדומה בכל אפיקי האשראי האלה, הוא כי ישנו הכרח מצד בעלי העסק להראות תכנית עסקית לגיוס אשראי. מטרתה של הצגת תכנית כזו היא להבטיח לגופים המלווים שההלוואה שלהם תוחזר במלואה, להסביר על הצרכים שהובילו לבקשת האשראי ולתת להם מידע שיעזור בהחלטה הסופית לגבי ההלוואה.

בניית תכנית עסקית לגיוס אשראי

התכנית העסקית צריכה להיות פשוטה בצורתה החיצונית ובלי לסבך יותר מידי את הקוראים בה. היא צריכה לכלול את הרעיון המרכזי של העסק – מהי מטרתו, כיצד רוצים להשיג את המטרה העסקית ומהם הצרכים המיידיים שיעזרו בהשגת המטרה. מומלץ מאד להיעזר באמצעים חזותיים, כגון טבלאות, גרפים ומצגות שיסבירו בצורה נהירה יותר את התמצית העסקית ולהביא סימוכין לנתונים מבעלי מקצוע כמו רואי חשבון או יועצים פיננסיים (ניתן גם להגיע יחד איתם לפגישה).

יש לציין, כי במקרים של גיוס אשראי מבנקים או גופים פיננסיים גדולים אחרים, סביר שתיתקלו במנהלי אשראי מנוסים, שיודעים לבצע הערכה של פוטנציאל עסקי וישאלו אתכם מגוון של שאלות רלוונטיות. כדאי מאד להתכונן היטב לפגישה ולהוסיף אל תוך התכנית העסקית מענה על השאלות הבאות:

  • כיצד העסק מאורגן מבחינה משפטית (בעלויות, שותפויות)?
  • מהם כמות המזומנים, הרווחים ברבעונים האחרונים, נתוני המכירות?
  • מיהו קהל היעד של העסק? האם קיימת כוונה להתרחב לשווקים נוספים?
  • מהו הצפי של הרווחים והמכירות ברבעונים הבאים, לאחר קבלת האשראי?
  • אילו הוצאות קבועות קיימות בעסק? אילו הכנסות הן קבועות?

להיערך לפגישה של גיוס אשראי

בעת פגישת גיוס האשראי והצגת התכנית העסקית, ניתן להרחיב ולהסביר בצורה מילולית על סעיפים שונים. יש לציין סכומים מדויקים שנדרשים לצורך מימון הפרויקט ולא לקחת מרווחים כספיים, אחרת זה מראה על חוסר רצינות מצד מבקש האשראי. מומלץ להסביר באופן כללי על הפעילות וההישגים של החברה, להציג מספרים של מכירות ורווחים שיבטיחו לנותני האשראי כי הסיכון שלהם הוא מינימאלי.

כאשר אתם מציגים את המספרים והנתונים על הרווחים והמכירות העתידיות, עדיף לקבוע מטרות ברות השגה ולא להגזים בציפיות שלכם. זה מראה על התייחסות יותר פרקטית וזהירה וישפר את הסיכויים ליצור רושם טוב על המלווים.

במידה ואתה זקוק לאשראי בשביל העסק שלך או רק מתעניין בנושא, אנו במרכז למימון עסקי נשמח לענות על שאלותיך בקשר לתכנית עסקית לגיוס אשראי. כל מה שאתה צריך לעשות זה להשאיר את פרטי ההתקשרות עמך בעמוד זה ואנו ניצור אתך קשר בהקדם האפשרי.