ניהול מלאי

כל עסק, קטן או גדול, לא יכול להתקיים לאורך זמן ללא ניהול תקציבי נכון של כספי העסק. ניהול התקציב צריך להתבצע ללא פשרות, תוך ביצוע מעקב אחר כל הכנסה או הוצאה שיש בעסק. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על ניהול התקציב הוא ניהול מלאי הסחורה בעסק. ניהול מלאי נלקח בחשבון לשם חישוב הפסדים או רווחים ולכן הינו משמעותי ביותר לניהול הפיננסי של העסק. ניהול נכון של המלאי יביא לצמצום משמעותיות של עלויות ואילו ניהול כושל, יביא לתוצאות הפוכות – הוצאות מיותרות ובזבזנות.

גרפים של ניהול מלאי בעסק

מהו מלאי?

מלאי הוא בעצם החומרים והציוד אשר נמצאים בעסק וזמינים בעבור פעילותו העסקית שוטפת, כאשר ישנם ארבעה סוגים מרכזיים של מלאי:

  • מלאי מוצרי גלם – מלאי זה מתייחס לחומרים ולרכיבים מהם מייצרים את המוצר המוגמר שהעסק מוכר.
  • מלאי מוצרים בתהליך – מלאי של מוצרים שנמצאים בשלב כזה או אחר בתהליך הייצור. כלומר, מוצרים הנמצאים בפס הייצור והכנתם טרם הסתיימה.
  • מלאי מוצרים גמורים – מלאי המוצרים המוכנים למכירה.
  • מלאי חומרי אריזה – החומרים שמשמשים לאריזת המוצר המוגמר.

ספירת מלאי וניהול המלאי

לכל עסק אסטרטגיית ניהול המתאימה לו, לפי הצרכים של עסקים שונים. אין דרך אחת לפעולה, אך ישנם קווי יסוד שמנחים כל בעל עסק מן השורה. ספירת מלאי, מבוצעת אחת לחודש (לקראת סוף החודש), זאת בכדי לערוך מעקב נכון של ספרי ההוצאות וההכנסות של העסק ולאמת את פעילותו הפיננסית של העסק. בנוסף, כל עסק מבצע ספירת מלאי אחת לשנה, המתבצעת בסוף חודש דצמבר, המסכמת את פעילותו העסקית של העסק. חשוב לציין, כי ספירת מלאי שנתית נדרשת לפי תקנות המס במדינת ישראל וכן ברוב המדינות בעולם.

הקפדה על ביצוע ספירות מלאי ומעקב אחר הפעילות העסקית, מאפשרת לנהל את תקציב העסק בצורה ברורה ונכונה, אשר מאפשרת שמירה ביציבות העסק והמשך פעילותו לאורך זמן. אך לא כל אחד נולד מנהל ולכן ישנם מסגרות המציעות לכם לקבל את המידע הדרוש לכם, לניהול העסק בצורה יעילה ורווחית.

מידע עסקי שאפשר להסתמך עליו

רוצים לקבל מידע נוסף על ניהול נכון של המלאי בעסק שלכם? במרכז למימון עסקי אנו מזמינים אתכם להשאיר לנו פרטים ובתוך זמן קצר, לקבל מידע אמין ומקצועי לגבי ניהול עסקים בצורה נכונה ויעילה וכן לקבל פתרונות מימון לעסק שלכם.