תמחור מוצרים או שירותים בעסק חדש

מאחורי כל הליך עסקי יש מתודולוגיה שלמה שנשענת על היבטים שונים ואסטרטגיות שונות. כך גם כאשר מדובר על תמחור מוצרים ושירותים בעסק חדש, שעומדים מאחוריהם שקולים עסקיים ופסיכולוגיים כאחד.

מחשבון וגרפים המשמשים לחישוב תמחור של מוצרים

לפניכם מידע והסברים על תמחור מוצרים ואסטרטגיית המחיר עליה הוא מתבסס.

מהי שיטת התמחור של מוצרים ושירותים בעסק חדש?

בשנים האחרונות, בעקבות יוקר המחייה שעלה והיבטים נוספים, הפכה סוגיית המחיר למכריעה וגם בעלי עסקים קיימים ביצעו שינוי בתפסה ונתנו משקל רב יותר לנושא התמחור.

התמחור הוא אחת מההחלטות החשובות העומדות בפני בעל עסק חדש. השיטה בה יבחר תשפיע על הרווחים אולם גם על עוד פרמטרים, כמו הפעילות התפעולית של העסק. שיטת התמחור של מוצרים ושירותים בעסק חדש יכולה להיות מבוססת עלויות, מבוססת מתחרים או מבוססת תוכנית לטווח ארוך.

  • תמחור על בסיס עלויות מתאים לעסקים קטנים ובינוניים ובעיקר לאלו העוסקים בתחום השוק הסיטונאי. מחיר המוצר נקבע לאחר שנאמדו כל עלויות העסק, ביניהן עלות חומרי גלם, יבוא, שיווק וכדומה, והחישוב של עלות ממוצעת לפריט. לאחר שנקבעה העלות מוסיפים רווח סטנדרטי לעלות המוצר וכך נקבע המחיר. חשוב שהשקלול יקיף את כל ההוצאות, ישירות ועקיפות, כדי שלא יתבצע תמחור שגוי של המוצר שעלול להוביל לשחיקת הרווחיות שלו.
  • תמחור המבוסס על מתחרים הוא אסטרטגיה שהמטרה שלה להרחיב את פעילות העסק ולהגדיל את מספר הלקוחות שלו. העסק החדש בודק מה מחירי המוצר של המתחרים כדי ללמוד מה מקובל בשוק. באופן זה הוא יציע מחיר שאינו גבוה מזה של המתחרים אולם גם לא נמוך ממנו ויפעל בעיקר על הגדלת נתח השוק שלו והדגשת היתרון של מוצריו על פני המתחרים. פעמים רבות מתלווים גם מבצעים מיוחדים והנחות לאסטרטגית תמחור זו.
  • תמחור המבוסס על תוכנית לטווח ארוך הוא שיטה המתאימה לכל סוגי העסקים, נותני שירותים או מוכרי מוצרים. אסטרטגיה זו היא מעט מורכבת אולם המדויקת מכולן והיא מתמקדת ברווחיות של העסק לטווח הארוך. השיטה מתבססת על הוצאות קבועות ומשתנות, לימוד הביקוש למוצר או לשירות, עלויות החזרי המימון של העסק, תשואת היזם ועוד. המטרה של שיטה זו היא לאמוד מראש, ובאופן כמה שיותר מדויק את נקודת המכירה אליה צריך להגיע העסק כדי לכסות את כלל העלויות. השיטה דומה בחלקים ממנה לבדיקת כדאיות העסק. שיטת תמחור זו היא מקיפה ומתבססת, בנוסף על קביעת המחיר, גם על צפי הביקוש למוצר והיקפי מסחר עתידיים.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על תמחור מוצרים ושירותים בעסק חדש? מלאו את פרטיכם בטופס שבאתר וצוות המומחים של מרכז העזרה לעסקים ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או בקשה.