עסקים עונתיים

חלק מבעלי העסקים יגדירו את המוצרים או השירותים שהם מספקים כעסקים עונתיים, כלומר, כאלו שהפעילות הדומיננטית והעיקרית שלהם מתקיימת בחלק מהשנה בעוד שבשאר ימי השנה מצטמצמת הפעילות העסקית כמעט לחלוטין.

לוח שנה שמגדיר עסקים עונתיים

מה צריכים לדעת בעלי עסקים עונתיים וכיצד ינהלו נכון את העסק?

עסקים עונתיים- ניהול בכל השנה

משרד נסיעות, בתי מלון, פארק מים וכדומה הם דוגמה טובה לעסקים שעיקר הפעילות שלהם היא עונתית, קרי בחודשי הקיץ והאביב, אולי גם בתקופות של חגים ומועדים. בשאר ימות השנה נרשמת האטה בפעילות העסק.

כדי להיערך נכון להאטה בפעילות עסקים עונתיים, חשוב להכין תוכנית עסקית מסודרת ובה כת ובים יעדי ההכנסות לפי תקופות, החל מיומי וכלה ברבעוני, זאת לצד פירוט ההוצאות הצפויות באותן התקופות. כאשר התכנון הוא נכון, גם הביצוע יהיה מדויק יותר ויאפשר היערכות מראש ותכנון תקציב הוצאות מינימלי עד כמה שניתן.

גם תכנון נכון וריאלי של תזרים המזומנים יסייע לשמירה על יציבותם של עסקים עונתיים בתקופות החלשות יותר. חשוב ללמוד מראש את מוסר התשלומים של הלקוחות ובמידת הצורך אף לפנות לבנק בבקשה להגדלת מסגרת האשראי, גם זמנית.

כל תכנון מקדים של בעלי עסקים עונתיים הוא אקוטי לשמירה על יציבות העסק ושלומו.

מעוניינים לקבל יעוץ ומידע נוסף על הדרכים האפקטיביות לשמירה על עסק עונת? כל שעליכם לעשות הוא למלא את פרטיכם בטופס המקוון שבאתר ומומחי מרכז העזרה לעסקים ישמחו לסייע בנושא.