תוכן עניינים
בין אם אתם שכירים, עובדים עצמאיים, מנהלים או סטודנטים, ניהול זמן יעיל הוא מיומנות חיונית להצלחה בכל תחום בחיים. בעולם העסקים המאתגר, ניהול הזמן הוא עמדה בסיסית להצלחה של כל עסק, בין אם מדובר בסטארט-אפ חדשני או בעסק מוכר ויציב, היכולת לנהל זמן באופן נכון מהווה את ההבדל בין הצלחה לכישלון. ניהול נכון של הזמן שלכם יכול להביא לשיפורים משמעותיים בפרודוקטיביות, ברווחיות, באיכות החיים ובשביעות הרצון הכללית שלכם. במאמר זה נביט בעומק לפיתוח כלים ושיטות לניהול זמן בעסקים, ונשים דגש על חשיבותו העצומה לצמיחה ולפרודוקטיביות.
מדוע ניהול זמן חשוב כל כך?
ניהול זמן לקוי יכול להוביל להשלכות שליליות רבות, כגון:
- לחץ, מתח וחרדה: תחושת חוסר שליטה על הזמן גורמת ללחץ, מתח וחרדה, שיכולים להשפיע לרעה על הבריאות, הן פיזית והן נפשית.
- פרודוקטיביות נמוכה: קשיים בניהול זמן מובילים לבזבוז זמן, דחייה של משימות, קושי לעמוד בלוחות זמנים וביצוע טעויות מיותרות.
- איכות חיים ירודה: ניהול לקוי של זמן מוביל לחוסר זמן פנוי לפעילויות מהנות, זמן איכות עם משפחה, חברים ופנאי, ולכן יכול להוביל לתחושת תסכול וחוסר סיפוק.
- קשיים בקריירה: קשיים בניהול זמן יכולים לפגוע ביכולת שלכם להתקדם בקריירה, להשיג יעדים מקצועיים ולעמוד בציפיות של מעסיקים או לקוחות.
- בעיות במערכות יחסים: קשיי זמן יכולים להוביל לקשיים בתקשורת, חוסר זמינות וחוסר יכולת לעמוד בהתחייבויות, מה שעלול לפגוע במערכות יחסים אישיות ומקצועיות.
מהי חשיבותו של ניהול זמן באופן יעיל בעסקים?
1. מיקוד ופוקוס-
ניהול זמן יכול לעזור לעסקים להתמקד במשימות ומטרות עיקריות ומוביל להגברת היציבות והיעילות. במקום לפזר את המאמצים בין מגוון רחב של פעילויות, ניהול זמן נכון מקנה לעסקים את היכולת להתמקד במשימות החשובות ביותר.
על ידי מיקוד במשימות ספציפיות, מירב המאמצים מושקעים במקום אחד והמשימות יתבצעו על הצד הטוב ביותר, במקום שכל משימה תקבל תשומת לב חלקית וכך גם נפתח מקום לטעויות הנובעות מחוסר ריכוז.
2. יכולת תגובה מהירה-
עסקים שמנהלים את זמנם ביעילות מוכנים לתגובה מהירה לשינויים בשוק, לדרישות של לקוחות ולסיטואציות לא צפויות. השוק העסקי הוא דינמי ומשתנה כל הזמן, עסק שמנהל את זמנו ביעילות יכול להתאים מהר את אסטרטגיית השיווק או את המוצר עצמו כך שיהיה יעיל יותר או מותאם יותר לצרכי הלקוחות, על פי שינוי מסוים שחל בשוק.
בנוסף, במידה וקורה משהו חדש בשוק שדורש תגובה מהירה, כמו שינוי בחוקות תעשייתיים או אירוע חירום, עסק המגיב במהירות יכול להפחית את הנזקים ולמנוע הפסדים שעלולים היו לרסק חברות שלא ידעו להתנהל נכון.
3. שיפור יכולת פתרון בעיות-
ניהול זמן נכון מאפשר לעסקים להקדיש את הזמן והמשאבים הנדרשים לפתרון בעיות במהירות וביעילות. בעסקים שמנהלים את זמנם נכון, נהוג לעקוב אחרי זמני העבודה של כל העובדים, מה שמאפשר להם להתאים זמנים לכל עובד עבור כל משימה.
בכך, אם משהו משתנה בסביבת העבודה, ניתן לזהות זאת בקלות ולטפל בו מיד. ניהול זמן נכון לא משמש רק ככלי ליעילות בביצוע משימות קונקרטיות, אלא גם כלי לזיהוי וטיפול בבעיות מהסוג הזה. מנגד, עסקים שאינם מתנהלים נכון עשויים להחמיץ בעיות כאלו ולא לזהות את הסימנים המוקדמים שלהן.
4. יכולת תכנון והפקת משאבים-
ניהול זמן נכון הוא מפתח להצלחת כל עסק, משום שהוא מאפשר לתכנן ולנהל את המשאבים של החברה ביעילות. בין המשאבים החשובים ביותר נמצא זמנם של העובדים.
על ידי תכנון וניהול הזמן של העובדים בצורה יעילה, ניתן לוודא שהעבודה תתבצע בצורה הטובה ביותר וכך גם החברה מרוויחה מתפוקה איכותית ויעילה יותר, וגם העובדים נהנים מסביבת עבודה מסודרת ורגועה, שנעים להגיע אליה.
ככל שעסק מצליח לנהל את זמנו ואת משאביו על פי עקרונות הניהול היעיל של הזמן, כך הוא מגדיל את סיכוייו להצלחה ולצמיחה עסקית.
לנוחיותכם, הכנו את הטבלה הבאה המסכמת את הסיבות החשובות לניהול זמן באופן נכון להצלחת העסק, יחד עם נתונים אמיתיים שאספנו ממקורות שונים ובנוסף ההשפעה של זה על העובדים, כך שתוכלו לראות את המידע באופן ויזואלי ונוח יותר.
ניהול זמן נכון עוזר ל: | הסבר קצר ומפורט | נתונים שאספנו התומכים בטענה | מה העובדים מרוויחים מזה? |
שיפור יכולת תגובה מהירה | ניהול זמן נכון מאפשר לעסק להגיב באופן מהיר לשינויים בשוק ולדרישות משתנות של לקוחות. | על פי מחקר שפורסם על ידי "Harvard Business Review", עסקים שמנהלים את זמנם באופן יעיל יכולים להגיב מהר יותר ב- 50%, לשינויים בשוק ביחס לעסקים שאינם מתנהלים כך. | מרגישים תחושת מסוגלות, יכולת לפתור בעיות ואפשרות להגיב לאתגרים במהירות וביעילות. |
הפחתת דברים חסרי ערך | ניהול זמן יעיל מאפשר לחברה להתמקד במשימות ופעילויות המביאות לתוצאות שאליהן החברה חותרת, ולהפחתת זמן ומשאבים המושקעים במשימות לא עיקריות. | לפי מחקר שפורסם באתר "Forbes", עסקים שמנהלים זמנים באופן יעיל ונכון, רואים הפחתה של עד 80% בזמן הנדרש לביצוע משימות לא עיקריות. | יכולים להתמקד במשימות המשפיעות ישירות על העסק ולא להתפזר ולהשקיע תשומת לב וזמן יקר בעשייה שאינה מקדמת את החברה. |
שיפור יכולת פתרון בעיות | ניהול זמן נכון מאפשר לחברה להקדיש זמן ומשאבים לפתרון בעיות במהירות וביעילות. | לפי מחקר שפורסם ב-"Journal of Operations Management", עסקים שמנהלים זמנים נכונים רואים הפחתה של עד 50% בזמן הדרוש לפתרון בעיות והגעה להחלטות. | מרגישים רגועים יותר, וחשובים יותר כשיש להם יותר זמן לפתרון בעיות ולפיתוח רעיונות חדשים. |
שיפור יכולת תכנון והפקת משאבים | ניהול זמן נכון מאפשר לחברה לתכנן ולנהל את המשאבים שלה ביעילות, כולל הזמן של העובדים. | על פי מחקר שפורסם ב-"Journal of Management", עסקים שמנהלים זמנים נכונים רואים הפחתה של עד 30% בהוצאות הקשורות לניהול והפקת משאבים. | יכולים להפיק את המרב מהמשאבים הזמינים בחברה ואף לשפר את ביצועי החברה הנוכחיים. |
שיפור תחושת רווחה ומוטיבציה | ניהול זמן נכון משפר את תחושת הרווחה והמוטיבציה של העובדים, מה שמשפר את ביצועי העבודה והמוטיבציה להתמודד עם אתגרים ולהשפיע על חוויית העבודה. | על פי סקר שבוצע על ידי "Gallup", עובדים שמרגישים שיש להם יותר זמן ויכולת לנהל את זמנם נכון יצביעו על רמות גבוהות יותר של תחושת רווחה ומוטיבציה בעבודה. | רואים ביצועים טובים יותר ומרגישים מוערכים ומרוצים יותר בעבודתם. |
כעת שאנחנו מסכימים על כך שניהול זמן נכון משפר את יעילות החברה ומשפיע על העובדים בצורה חיובית, על ידי כך שהחברה פרודקטיבית יותר בפחות זמן, והעובדים נהנים מתחושות רוגע והצלחה, יחד עם זאת שהתמורה על מאמציהם הולכת וגוברת. מכאן שבוודאי תהיו מעוניינים לדעת כעת,
כיצד לשפר את יכולות ניהול הזמן של העסק שלכם?
עקרונות ניהול זמן-
ישנם מספר עקרונות בסיסיים של ניהול זמן, להם כל בעל עסק צריך להיות מודע:
- הגדרת יעדים: הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להגדיר את היעדים שלכם. מה אתם רוצים להשיג בעסק שלכם? ברגע שאתם יודעים מה אתם רוצים להשיג, אתם יכולים להתחיל לתכנן מהי הדרך הנכונה ביותר להגיע לשם. וודאו שהיעדים שלכם ספציפיים, ניתנים להשגה, רלוונטיים, מוגדרים בזמן (SMART). פצלו את היעדים הגדולים למשימות קטנות הניתנות לביצוע ומעקב, וקבעו לוחות זמנים ריאליסטיים להשגת כל משימה.
- תעדוף: לא כל המשימות נוצרות שוות. עליכם ללמוד לתעדף את המשימות שלכם ולהתמקד תחילה במשימות החשובות ביותר לקידום העסק ולהגיע למטרות והיעדים שהגדרתם.
- תכנון: הקדישו זמן בכל שבוע או בכל חודש לתכנן ולעדכן מה אתם הולכים לעשות בשבוע/חודש הקרוב כדי לקדם את מטרות העסק. זה יעזור לכם להישאר במסלול ולהימנע מבזבוז זמן מיותר.
- ארגון: ודאו שסביבת העבודה שלכם מאורגנת בצורה יעילה. זה יעזור לכם למצוא את מה שאתם צריכים במהירות ולמנוע הסחות דעת. זה אמנם נשמע קלישאתי, אבל מחקרים מוכיחים שיש לכך ערך רב וחיסכון בזמן שאינו זניח.
- העברה או הטלת משימות לאחרים: אל תפחדו להעביר או להטיל משימות על עובדים אחרים. לכל אחד מאיתנו יש תחומים בהם אנו טובים מאחרים. במידה ואתם נתקלים במשימה שאינכם יודעים כיצד להתמודד איתה בצורה הטובה ביותר, היעזרו באחרים. זה יכול לשחרר את הזמן שלכם כדי להתמקד במשימות החשובות יותר, ולשפר את ביצועי החברה כולה.
- הימנעות מהסחות דעת: הסחות דעת הן אחד האויבים הגדולים ביותר של ניהול זמן יעיל. נסו למצוא את הדרך הטובה ביותר עבורכם להימנע מהסחות דעת באופן ספציפי אליכם. ככל שתצליחו להימנע מהסחות דעת, כך תוכלו להיות פרודוקטיביים יותר בעבודה.
- לקיחת הפסקות: חשוב לקחת הפסקות לאורך היום כדי להתרענן ולהתמקד מחדש. קחו הפסקה קצרה כל שעה או שעתיים, קומו מהשולחן, התהלכו ותנו לגוף ולנפש לנוח. השתמשו בהפסקות כדי לעשות משהו שאתם נהנים ממנו, כמו לקרוא ספר, לשמוע מוזיקה או לצאת להליכה. רבים נוטים להוריד מערכן של הפסקות במהלך יום העבודה, אך לא מעט מחקרים מראים שיש ערך רב להפסקת העבודה מדי פעם במהלך יום עבודה מלא. תוכלו לקרוא על ניהול הפסקות באופן יעיל על פי מחקרים באתר Harvard Bussiness Review על ידי לחיצה כאן.
- שימוש בכלי ניהול זמן: ישנם מספר כלים זמינים שיכולים לעזור לכם לנהל את הזמן שלכם בצורה יעילה יותר. כלים אלה יכולים לכלול תוכנות ניהול זמן, לוחות שנה מקוונים ואפליקציות ניהול משימות.
טיפים ליישום עקרונות ניהול זמן בעסק
להלן מספר טיפים ליישום עקרונות ניהול זמן בעסק שלכם:
- התחילו בקטן: אל תנסו לשנות את כל הרגלי ניהול הזמן שלכם בן לילה. התחילו בשינוי אחד או שניים קטנים ותקדמו בהדרגה. חשוב מאוד שתהיו קשובים לצוות העובדים שלכם, וודאו שהשינויים מקובלים על כולם והיו פתוחים לרעיונות חדשים שהעובדים מציעים לכם.
- היו סבלניים: ייתכן שייקח זמן עד שתוכלו לקטוף את הפירות הצומחים מהשינויים בניהול הזמן שלכם. היו סבלניים והמשיכו להתמיד בעשייה שלכם.
- למדו מטעויות: כולם עושים טעויות בניהול זמן. חשוב ללמוד מהטעויות שלכם ולנסות לא לחזור עליהן. שתפו את החוויות שלכם עם אנשים אחרים ותלמדו גם מהם.
- התמקדו בשיפור מתמיד: ניהול זמן הוא תהליך מתמשך. חשוב לחפש דרכים חדשות ושיפור מתמיד של מיומנויות ניהול הזמן שלכם. קראו ספרים ומאמרים בנושא, השתתפו בסדנאות וקורסים והשתמשו בכלים טכנולוגיים חדשים שיכולים לעזור לכם.
- השתמשו ביומן או כלי ניהול זמן אחר: יומן הוא כלי נהדר לעקוב אחר המשימות והפגישות שלכם. ודאו שאתם רושמים את כל המשימות החשובות ביומן שלכם ותכננו זמן להשלמתן. כך תימנעו ממצבים בהם המשימות נשכחו ולא בוצעו.
- השתמשו ברשימות מטלות: רשימות מטלות יכולות לעזור לכם להתמקד במשימות החשובות ביותר שלכם. התחילו את היום ביצירת רשימת מטלות של כל מה שאתם צריכים להספיק, ותמחקו משימות ככל שתשלימו אותן, זה תורם לארגון סדר היום ובנוסף גורם לתחושת מוטיבציה לסיים את רשימת המטלות שהגדרתם לעצמכם.
- הגדירו גבולות: חשוב להגדיר גבולות בין העבודה לחיים האישיים. נסו לא לקחת את העבודה איתכם הביתה וכך תוכלו להימנע מבזבוז זמן עבודה על עניינים אישיים.
- אמרו לא: אל תפחדו לומר לא לבקשות שאינכם יכולים להספיק או שיכולות לגרוע מתשומת הלב שאתם מקדישים למשימות חשובות יותר. העדיפו איכות על כמות – חשוב יותר שהתפוקה שלכם בעבודה תהיה איכותית ומדויקת יותר מאשר שתספיקו יותר משימות, אבל כל משימה קיבלה רק חלק מהזמן שהייתה אמורה לקבל עם תכנון נכון.
- השתמשו בטכנולוגיה: ישנן מספר אפליקציות וכלים טכנולוגיים שיכולים לעזור לכם לנהל את הזמן שלכם בצורה יעילה יותר. השקיעו זמן במחקר של אפליקציות וכלים כאלה ומצאו את אלה שעובדים הכי טוב עבורכם.
- היו מודעים לסגנון העבודה שלכם: לכל אדם יש סגנון עבודה שונה. חשוב להבין איך אתם עובדים הכי טוב ולנהל את הזמן שלכם בהתאם.
- השתמשו בזמן ההמתנה בצורה יעילה: ישנם זמנים רבים במהלך היום שבהם אתם מחכים, כגון בתור או בנסיעה. נסו להשתמש בזמן זה כדי להשלים משימות קטנות או לעשות חלק קטן מהעבודה, ולחסוך מעצמכם את הלחץ בזמנים עמוסים יותר.
- תנו לעצמכם פרסים: חשוב לתת לעצמכם פרסים על השגת יעדים. זה יעזור לכם לשמור על המוטיבציה ולהמשיך לעבוד קשה. ואל תשכחו את העובדים שלכם, זכרו לתגמל גם אותם כשהחברה מגיעה ליעד מסוים שכולם נתנו יד להשגתו. זה תורם לגיבוש בין העובדים ובנוסף ישמור על המורל גבוה.
לאחר כל האמור מעלה, הכנו לכם מספר טכניקות וכלים מעשיים, שיכולים לעזור מאוד לניהול זמן נכון בעסקים:
- תכנון יום-יומי ושבועי:
התכנון הוא כלי עקרוני בניהול זמן, אך הוא גם מיומנות קריטית. תכנון יום-יומי ושבועי מאפשר לעסקים לקבוע מראש את המשימות החשובות, להתמקד בעבודה ולשלב בין החיים האישיים והמקצועיים בצורה אינטגרלית. כשכל הצוות מתארגן לפי תכנית מראש, הם יכולים לעבוד בצורה מסודרת ומתוכננת יותר, מה שמקנה להם תחושת שליטה ואפשרות לשלוט על הזמן שלהם, במקום שהזמן ישלוט בהם.
איך תבצעו את זה בעצמכם? בצעו הקצאת זמן קבוע לתכנון היומי או השבועי באמצעות לוח זמנים או אפליקציה דיגיטלית. דאגו לקבוע פגישות יומיות קצרות עם הצוות על מנת לעדכן ולתכנן את סדר העדיפויות לכל יום או לשבוע הבא.
- דירוג משימות:
דירוג משימות לפי עדיפותן וחשיבותן מאפשר לעסקים לשים דגש על המשימות החשובות ביותר ולהתמקד בפעילויות שיש להן השפעה ישירה על מטרות העסק. כאשר המשימות מדורגות, המנהלים והעובדים יכולים לקבוע- לאילו משימות יש להקצות יותר משאבים וזמן, ואילו משימות אפשר לדחות למועדים מאוחרים יותר.
איך תבצעו את זה בעצמכם? דאגו לקבוע פגישות עם הצוות על מנת לדייק ולשדרג את רשימת המשימות בכל פעם מחדש. תתנסו בשימוש במערכות ניהול פרויקטים דיגיטליות המאפשרות דירוג ושיוך משימות, ועשויות להקל על ההסתגלות לשינוי.
- פסק זמן למשימות מסוימות:
עבור משימות מסוימות, חלוקת הזמן לחלקים מוגדרים מאפשרת לעסקים להתמקד ולהתעסק באופן מוקפד בעשייה המורכבת. כאשר ישנה מכסת זמן קבועה לביצוע משימה מסוימת, יש פחות מקום להפרעות והסחות דעת בין משימות, כך העובדים יכולים להתמקד ספציפית בעבודה שהוגדרה.
איך תבצעו את זה בעצמכם? לאחר התייעצות עם העובדים, קבעו זמן ריאלי מוגדר לביצוע המשימות, באמצעות לוחות זמנים או שימוש בכלי ניהול זמן דיגיטליים. חלקו את המשימות הגדולות לחלקי זמן ועבודה מוגדרים במהלך היום או השבוע, כך שתוכלו לעקוב אחר ההתקדמות ולמצוא בעיות כבר במהלך הדרך.
- השקעה בכלים וטכנולוגיות לניהול זמן:
השקעה בכלים וטכנולוגיות מתקדמות מסייעת לעסקים לנהל את הזמן שלהם בצורה יעילה ומותאמת אישית אליהם. כלים ויישומים דיגיטליים כמו לוחות זמנים דינמיים, תוכנות ניהול פרויקטים ויישומים לניהול זמן מאפשרים לעסקים לארגן ולעקוב אחר פעילויות שונות בצורה יעילה ומרוכזת.
איך תבצעו את זה בעצמכם? התנסו בממשקי ניהול פרויקטים דיגיטליים המאפשרים שיתוף פעולה בין חברות ואנשי צוות באמצעות מערכות ויישומים אינטגרטיביים. התאימו כלים ויישומים לצרכים הספציפיים של העסק שלכם באמצעות הדרכת הצוות ואימון על השימוש הנכון והיעיל בהם.
טבלאות השוואה בין כלים שונים לניהול זמן נכון
באופן כללי, טבלאות השוואה יכולות להיות דרך נהדרת להשוות אפשרויות שונות או רעיונות שונים. תוכלו להיעזר בטבלה הבאה כדי להשוות בין כלים שונים לניהול זמן ולבחור את זה המתאים ביותר לעסק הספציפי שלכם ולמטרות שלכם.
כלי | יתרונות | חסרונות |
תוכנת ניהול זמן דינמית | מאפשרת לכם לתכנן ולנהל משימות עבור כל העובדים, ואף לקבוע פגישות ואירועים. | לרוב לא מדובר בתוכנות חינמיות ולכן השימוש יכול להיות יקר. בנוסף יש ללמוד להשתמש בה והיא עשויה להיות מסובכת לשימוש. |
לוח שנה מקוון | מאפשר לכם לשתף לוחות שנה עם אחרים ולראות את הזמינות שלהם בזמן נתון. | יכול להיות מוגבל בתכונות שלו. |
אפליקציית ניהול משימות | מאפשרת לכם ליצור ולנהל רשימות מטלות, כך שתוכלו להקדיש זמן לכל משימה ולעקוב אחר ביצועה. | יכולה להיות מסובכת לשימוש ואינה מתאימה לכל סוגי המשימות. |
סיכום הפרטים החשובים בניהול זמן לעסק
ניהול זמן יעיל הוא מיומנות חיונית להצלחה בכל תחום בחיים. על ידי יישום הטיפים במאמר זה, תוכלו לשפר משמעותית את ניהול הזמן שלכם, להגביר את הפרודוקטיביות שלכם ולשפר את איכות החיים שלכם. ניהול זמן הוא הכלי החשוב ביותר להצלחה של כל עסק.
על ידי פיתוח שיטות וכלים לניהול זמן, עסקים יכולים להגביר את יציבותם, להגיב ביעילות ובמהירות לשינויים ולפתרון בעיות ולהשיג יתרון תחרותי בשוק. לכן, כל בעל עסק צריך לשקול איך ליישם טכניקות ניהול זמן במסגרת פעילותו, כדי להבטיח צמיחה והצלחה מרבית. בהצלחה בניהול הזמן שלכם.
ניהול זמן נכון בעסקים הוא כלי חשוב המאפשר לעסקים להיות יעילים יותר ולפעול בצורה מקצועית ואפקטיבית.
על ידי תכנון וניהול הזמן בצורה נכונה, העסק מוציא מהמשאבים שלו את המירב ומקנה לעצמו יתרונות רבים.
ניהול זמן נכון מאפשר לעסקים להתאים במהירות לשינויים בשוק ולפעול ביעילות כדי להגיב לדרישות השונות של לקוחותיהם.
בזכות היכולת לתכנן ולנהל את הזמן והמשאבים בצורה יעילה, העסק יכול להיות גמיש ומוכן להתמודד עם שינויים בשוק בצורה מהירה ומקצועית.
התכנון המוקפד של הזמן של העובדים מאפשר לעסק להתאים את העבודה לצרכי הזמן של הצוות בצורה יעילה ומותאמת אישית.
בכך, העסק מקבל את היתרון של עבודה יעילה ומתוכננת, כך שהעובדים יכולים להיות רגועים ומרוצים, ויוכלו לספק את היכולת המיטבית שלהם.
ניהול זמן נכון מאפשר לעסקים לזהות ולטפל בבעיות באופן מהיר יותר על ידי הכנה מתוכננת ואפקטיבית לתגובה למצבים לא צפויים וכך הם יכולים להתמודד עמם בצורה יעילה ונבונה.
בזכות היכולת לפעול ביעילות ובמהירות, העסק יכול לטפל בבעיות בשלב הראשוני ולמנוע התפתחות למצבים יותר בעייתיים.
ניהול זמן נכון מאפשר לעובדים להרגיש יותר מוערכים ומרוצים בעבודתם, כאשר הם רואים שהמשאבים והזמן שלהם נוהלו בצורה יעילה ומוקפדת.
כך העובדים מרגישים נראים ומוערכים ובטווח הקצר וגם הארוך תורמים הרבה יותר להצלחת העסק כיוון שהם מתקרבים אליו באופן אישי.