הלוואה בערבות המדינה למוקד טלפוני

מוקד טלפוני הוא עסק המספק שירות מענה אנושי באמצעות הטלפון, השירות מיועד למגוון רחב של לקוחות וכולל שירותי מכירה בטלפון, מענה אנושי לצורך שירות לקוחות, תיאום פגישות, סקרים טלפוניים, מוקד הזמנות ומידע ותחומים נוספים.

מחשבון על רקע שטרות להלוואה

מוקדי השירות הטלפוני נחשבים לסביבת עבודה מתקדמת ודינמית, זהו ענף רווחי הצפוי להמשיך לגדול בשנים הקרובות, וכיום ארגונים רבים החלו לחסוך עלויות והם מעדיפים לקבל שירותי מוקד טלפוני במיקור חוץ (אאוטסורסינג). כדאי לדעת כי המדינה מעודדת הקמת עסקים חדשים בענף המוקד הטלפוני, במיוחד בפריפריה, מאחר ועסקים אלה מהווים פתרון תעסוקתי במוקדים בהם קיימת אבטלה גבוהה או קשה למצוא עבודה.

ענף המוקדים הטלפוניים בישראל

ענף המוקדים הטלפוניים צמח במהירות לפני כשני עשורים, כיום יש בענף מעל 120 מוקדי שירות טלפוניים, בהם עסקים קטנים המעסיקים עובדים בודדים ומוקדי שירות עצומים בגודלם המעסיקים מאות עובדים. כיום, הענף מגלגל מאות מיליוני שקלים בשנה, הענף צמח במהירות בשנים האחרונות וכיום מוקדי הטלפון מספקים מעטפת שירותים רחבה, אך מחצית מההכנסות עדיין מגיעות משירותי מענה טלפוני וזימון תורים.

חברות וארגונים מעדיפים כיום להוציא את המוקד הטלפוני לחברות המתמחות בכך ומציעות את השירות כאאוטסורסינג. נכון להיום הענף מעסיק למעלה מ-9,000 עובדים, וגם המדינה מציעה מענקים אטרקטיביים ליזמים הפותחים מוקדים טלפוניים חדשים באזורי עדיפות לאומית ובפריפריה.

פתיחת עסק בתחום מוקדים טלפוניים

כדי לפתוח עסק חדש בענף יש לגייס מימון לפתיחת מוקד טלפוני, נדרשת השקעה גדולה בציוד ובתשתיות ויש לבצע הכשרות מקצועיות למועמדים לעבודה כדי לספק שירות ברמה גבוהה ולהתחרות בעסקים אחרים בענף.

חשוב להדגיש כי בענף המוקדים הטלפוניים ישנה תחרות גבוהה בין המוקדים, עם זאת אפשר להקים מוקד טלפוני חדש המציע תחומי פעילות שאין למתרים או שיטות עבודה יעילות ומתקדמות יותר. מוקד טלפוני חדש יכול להציע שירותים כמו טלמרקטינג, טלמיטינג, שירות לקוחות, זימון תורים, מענה טלפוני עסקי ואנושי, זימוניות, סקרים, מוקד מידע, מוקד הזמנות לרכישת מוצרים ושירותים, זימון לאירועים ועוד.

בניית תוכנית עסקית למוקד טלפוני

תוכנית עסקית מהווה שלב חשוב והכרחי בדרך להקמת עסק חדש בענף המקדים הטלפוניים. את התוכנית העסקית כדאי לבנות בעזרת יועצים עסקיים מנוסים, התוכנית כוללת פרקים שונים בנושאים כמו פיננסים, חזון עסקי, סקירת שוק, צפי הכנסות והוצאות, תזרים מזומנים ועוד. בעזרת התוכנית העסקית אפשר לחשב אחוזי רווחיות מוקד טלפוני, לבדוק היתכנות כלכלית ופוטנציאל עסקי, לקבל החלטות פיננסיות שקולות ולגייס פתרונות מימון לפתיחת מוקד טלפוני.

כמה עולה לפתוח מוקד טלפוני?

עלות פתיחת מוקד טלפוני כוללת בין היתר שכר דירה לנכס בגודל מתאים, השקעה בתשתיות, בציוד מחשבים וטלפוניה, לרבות מרכזיית טלפונים משוכללת, הכשרת כוח אדם, עלויות מימון להקמת העסק ועוד.

את מרכזיית הטלפון אפשר לרכוש במסגרת ליסינג תפעולי והעלות של המרכזיה היא כ-15,000 דולר. העלות הממוצעת להקמת מוקד טלפוני עם חמש עמדות היא 240,000 ₪ עד 350,000 ₪.

כיצד לגייס הלוואה מקרנות מדינה להקמת מוקד טלפוני?

גיוס אשראי למוקד טלפוני אפשרי מגופים פיננסיים שונים כמו בנקים וחברות מימון חוץ בנקאי. הדרך היעילה והבטוחה להקמת מוקד טלפוני חדש היא באמצעות גיוס הלוואה מקרנות מדינה, בעיקר מהקרן החדשה לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה.

יש להגיש בקשה מפורטת הכוללת תוכנית עסקית ומסמכים רבים נוספים לגוף המתאם של קרנות המדינה, לאחר הגשת המסמכים נקבעת פגישה עם כלכלן מטעם הגוף המתאם לצורך הכרות ובדיקת פוטנציאל הצמיחה של המוקד הטלפוני. אם הבקשה מאושרת על ידי הכלכלן התיק יועבר לבנק המלווה, לפי בחירתכם, ולבסוף ועדת האשראי של הקרן העברות המדינה תחליט סופית האם לאשר את ההלוואה ובאילו תנאים.

הלוואה בנקאית \ חוץ בנקאית למוקד טלפוני קיים

מוקד טלפוני קיים יכול לגייס הלוואה בנקאית לצורך מימון הון חוזר והשקעות בעסק, אך במקרים רבים עדיף לכם לבחור הלוואה חוץ בנקאית מאחר והיא לא פוגעת באובליגו. הלוואה חוץ בנקאית נחשבת לגמישה ולנוחה יותר, קל יחסית לקבל אותה, ויש מספר מסלולים ואפשרויות.

טיפים לפתיחת מוקד טלפוני

  • כדאי לקחת הלוואה בערבות המדינה למוקד טלפוני בגלל התנאים הנוחים והריבית האטרקטיבית.
  • מומלץ לשקול פתיחת מוקד טלפוני בפריפריה כדי לקבל מענק מהמדינה.
  • חשוב לגייס במקצועיות את העובדים למוקד טלפוני ולהכשיר אותם לעבודה.

רוצה לקחת הלוואה בערבות המדינה להקמת מוקד טלפוני או להשקעה בעסק קיים? השאר פרטים ליצירת קשר בטופס למטה והמומחים של מרכז העזרה לעסקים יחזרו אליך בהקדם ויסייעו לך להגשים את החלום.